Digital freelancer
Fra oktober 2016 |
Digitalt arbeid
Nytt kull høst 2016 |
Digital entreprenør
Vår 2017 |
Summer Games 2016
Starter 12. juli! |
Digitalt arbeid.
Arbeids- og kunnskapstrening for det nye arbeidslivet. Løpende opptak.
Talent knyttes alltid til en IT-bedrift.
Her får talentet personlig oppfølging. Arbeids- og kunnskapstreningen skjer imidlertid etter oppdrag fra flere bedrifter - tilpasset talentens utviklingsplan |
På denne måten skreddersyes arbeids- og kunnskapstreningen - uke for uke - talentenes potensiale for utvikling. Coaching og veiledning følger de ulike arbeidsoppdragene.
|
Last ned brosjyre
|
Det individuelle arbeids- og treningsprogrammet varer mellom 3 til 6 måneder. Etter de 3 første månedene lages en ny og individuell utviklingsplan.
|
Slik er tidsrammene i programmet:
UKE 1 TIL 3
Personlig coaching
Individuell utviklingsplan. • Introduksjon til eget arbeidsteam (3 talenter). • Teambuilding (første oppdrag): Dataspill - spille og evaluere konkrete dataspill (teste minimum en produksjon/ dataspill fra bedrift) |
UKE 4-8
Arbeidsoppdrag (flere)
- individuelt og i team. Arbeidsoppdragene er tilpasset personlige utviklings- planer og skjer sammen med coach og veileder. .• Dialogseminar med talenter, bedrifter og akademia. • Dokumentasjon. |
UKE 9-12
Arbeidsoppdrag (flere) -
individuelt og i grupper (tilpasset utviklingsplan) m/coach og veileder. • Utviklingsplan sammen med coach. • Dokumentasjon. |
UKE 13-24
Fordypning (siste 6 mnd) baserer seg på individuell utviklingsplan (etter første 3 mnd).
• Fordypning i arbeidstreningen kan f.eks være i temaer som koding, spilldesign, digital design, musikk, lyd, manus og prosjektledelse. • Dokumentasjonj |
Forkunnskaper
Digitale erfaringer med dataspill,
applikasjoner og nettsamfunn. • Interesse og glød for det digitale i nærings- og samfunnsliv |
Innhold
Lage egen utviklingsplan og beskrive sine beste læringsstrategier
• Arbeidsoppdrag (flere) som skal løses i individuelt eller i team. Oppdragene kommer fra IT-bedrifter og er konkrete utfordringer som krever at digitalt team må teste, skaffe seg ny kunnskap, organisere sine ressurser/kunnskaper for å prøve ut løsninger - og til sist levere forslag til IT-bedrift. • Dokumentasjon • Egne utviklingsplaner |
Form
Webbasert arbeids- og kunnskapstrening individuelt og i team. Regionale samlinger etter behov.
• Coaching og faglig veiledning i team og individuelt. |
Læringssmål
Talent (deltaker) skal
utvikle ferdigheter innen: • Virtuelt teamwork - organisering og ledelse av team for å løse oppdrag fra IT-bedrift • Dataspillenes design, roller, tekniske byggesteiner og brukergrensesnitt • Apps - idéutvikling, design, tekniske byggesteiner og brukergrensesitt • Digital design (visuelt, brukergrensesnitt, grovskisse til programmering), programeringsspråk og sosiale medier |
Overordnete utviklingsmål for talent:
|
|
|