Årsstudiet i spillutvikling gir kunnskap på fagområder som framtidas næringsliv og samfunn trenger - som 3D-modellering, digital visualisering, design, programmering og spillmotorer (Unity/Unreal)
Fagansvarlig: Martin Adolfsson |
Spilldesign
• Spilllutviklingens ulike fagområder • Spillanalyse • Game design-dokument • Level design • Programmering i C# • Unity • Spilllhistorie • Bygge en 2D plattformer (prosjektbasert læring) Emnebeskrivelse |
3D-Modellering
• Introduksjon til 3D-modellering, UV-mapping, teksturering og rendering • Med praktiske oppdrag/prosjekter lære arbeidsflyten i utviklingen av grafiske objekt for tredimensjonale spill og visualiseringer. Emnebeskrivelse |
God praksis
Utfolde seg i praktiske prosjekter. Det kan skje individuelt eller i team. Prosjektene kan utvikles i samarbeid med bedrifter eller være individuelle ideer som utvikles. Praksisarbeidet veiledes faglig. |
Mobil applikasjon
Designe og produsere en operativ mobilapplikasjon. Prosjektet utvikles med et tydelig mål for produktet og dets brukeropplevelse. Emnebeskrivelse |
Du studerer hjemmefra
Vi møtes hver dag kl. 11.00 / Discord Hjemmeeksamen |
Ta kontakt med oss
så inviterer vi de til en samtale i Discord! |
|