Narvik Krigsmuseum
GJenskaper
|
Stokholms Universitet + Kunnskapstrening IT
Fornyer samarbeidTalentene i Kunnskapstrening IT har hatt en unik sjanse til å formalisere sin kompetanse på universitetsnivå. Samarbeidet med Stockholms Universitet utvikles nå videre, både faglig og pedagogisk.
|
Fra et (langt) utenforskap til arbeid eller utdanning - tar det tid. Det kan ta flere år. Talenter kan ha helt forskjellige stier til arbeid eller utdanning (bilde). Og retningene kan endres undervegs. Et nært samarbeid mellom NAV-veileder, talent (bruker) og personlig coach (Kunnskapstrening IT) skaper forutsetningene for et bærekraftig kvalifiseringsløp. |
Smart kystI samarbeid med Troms og Finnmark fylkeskommune kobles talentutvikling til digitalisering av kyst og hav.
Les mer |
Møre og RomsdalForsknings- og utviklingsprosjekt med Møre og Romsdal fylkeskommune, NAV, regionale næringsklynger og Kunnskapstrening IT i partnerskap.
Les mer |
Gaia talentI partnerskap med Gaia Vesterålen -
og i samarbeid med regionalt nærings- og samfunnsliv. Les mer |
Vår nye logo symboliserer møtet mellom unge talenter og næringsliv. En plass der læring og utvikling kan gå hånd i hånd. Der relasjoner bygges og rekruttering starter. Det er et fantastisk sted å starte: Koble reelle - digitale - utfordringer i næringslivet og i samme moment utvikle talenter faglig og menneskelig. Les mer
|
Dataspillet ble en historisk opplevelse - produsert i av lokale talenter og ansatte på Sortland museum og med faglig veileder med i samspillet. Lokal utvikling og læring - hånd i hånd! Den digitale installasjonen er plassert i hjertet av utstillingen om arbeiderbevegelsen historie i Vesterålen. Les mer
|
Smart Kyst er et innovasjonsprosjekt i regi av Troms og Finnmark fylkeskommune - som handler om å skape en digital tvilling av kyst og hav. Det skal gi forvaltning og forskning helt nye og interaktive verktøy. Våre talenter er satt på jobben. Med 3D-modellering og bruk av spillmotorer som Unity/Unreal demonstrerer man hvordan digitale tvillinger kan utvikles. For våre talenter er det læring i fart. For fylket er det første steg mot en digital tvilling av nordområdene. Les mer
|
500.000 til satsing
|
Agenda• En gamers perspektiv på kunnskap og læring v/Jonas Grong Bjerkeng (Gamer, Ørsta)
• E-sport som sosial arena v/Kim-Erik Aanes (Skade) • E-sport som plattform for læring og tilknytning - sett i perspektiv av nyere forskning v/Henrik Høgmo Utstøl • Dialog Mandag 10. oktober kl. 10.00 –11:15 Link (nettleser) : https://meet.google.com/ejv-mfpm-xpb |
|
Faglige ferdigheter og personlig utvikling
Våre talenter lærer seg konkrete ferdigheter som er viktig i utvikling av fremtidens digitale tjenester og produkter - som programmering, 3D-modellering, Unity/Unreal, design, animasjon, storyline, karakterdesign, lyd, musikk og grafisk utforming. |
Like mye får talentene trening i kreativitet, teamarbeid, praktisk problemløsning og kritisk tenkning. Fellesskapet i læring og prosjekt gir den beste trening i relasjonsbygging og tilknytning.
|
Talent - ArbeidNylig hadde Andreas Bringsvor - et talent på ei lita øy i Møre og Romsdal - global premiere på sitt spill. Les mer
|
Test spill(utvikling)!• • Anton Snorrason (Fosnavåg) og Brynjolfur Snorrason (Fosnavåg) er utviklerne bak spillet «Save the Turtles». De har fått god hjelp med Concept Art av Danel Mohamad Shuaib (Brattvåg) og Andreas Helle (Brattvåg). Et godt team i Møre og Romsdal har skapt et lite
|
dataspill - til læring, opplysning og ren underholdning. Utvikling av dataspill krever bred kompetanse - innen programmering, design, modellering, lyd og art.
Test spillet (Klikk på bilde til venstre) |
|