Kunnskapstrening IT
  • Hjem
  • Nyheter
  • Tilbud
    • Årskurs i spillutvikling 2021
    • 3D-modellering
    • 3D & Unity - Smart kyst
    • Individuelt program
  • Samfunnsløftet
SPILLUTVIKLING - ÅRSPROGRAM

Dype ferdigheter og fremtidens arbeidsmetodikk.

FREMTIDENS LÆRING OG ARBEIDSMETODIKK
En helt ny opplevelse av kompetansebygging:
​• Ny dybdekunnskap på fagområder som fremtidens samfunn etterspør og som en voksende spillbransje trenger.
• Læring i fart med skarpe oppdrag og praktiske prosjekter fra bedrifter og samfunn.
• På lag med eksperter, veiledere, næringsliv og coacher, Hver dag - gjennom hele året. 
Et vibrerende og kreativt fellesskap (som du deltar i fra hvor du vil), 
Kurset gis i samarbeid med Stockholms Universitet (Kista) - et ledende universitet i Europa innen spillutvikling og interaksjonsdesign.
Picture
Picture
PROGRAMMÅL
  • Utvikle ferdigheter innen programmering/ koding, storytelling, design, lyd, bilde, 3D-modellering og prosjekt - med andre ord fremtidens kunnskapsområder 
  • Utvikle kompetanse innen teamwork, prosjektledelse, kommunikasjon og egen karriereplan og markedsarbeid 
  • Utvikle relasjoner til fagmiljøer og bedrifter som kan bidra til å bygge egen karriere. 

De enkelte kursene i programmet

1

Introduksjon til
spillutvikling (8 uker)
Oppstart 12. september 2017


Introduserer spillutviklingens ulike områder og omsetter teori i praksis -  gjennom et prosjektarbeid der deltakerne anvender spillmotoren Unity for å utvikle et produkt til bestiller (bedrift).
​

7,5 studiepoeng (Stockholms Universitet)
+ 
Praktiske prosjekter m/kursbevis og
​referanse fra prosjekt/bedrift.

Emnebeskrivelse Stockholms Universitet

2

Programmering
​(10 uker)
Oppstart 6. desember 2017


Med objektorientert programmering (Java) lærer man seg grunnleggende prinsipper innen imperativ og objektorientert programmering.


7,5 studiepoeng (Stockholms Universitet)
+ 

Praktiske prosjekter m/kursbevis og
​referanse fra prosjekt/bedrift.

Emnebeskrivelse Stockholms Universitet

3

Lyd, bilde og animasjon
​(4 uker)
Gjennomgående


Eksempler fra spillhistorien på hvordan lyd, bilde og animasjon anvendes innen spilldesign. Detakerne får skape egne produksjoner.
Denne modulen går parallelt med andre moduler - og integreres i pågående prosjekter.


Praktiske prosjekter m/kursbevis og 
​
referanse fra prosjekt/bedrift.

4

3D-Modellering
(8 uker)
Oppstart 29. februar 2018


​Introduserer 3D-modellering, UV-mapning, teksturering, rendering og animasjon. Deltakerne får gjennom praktiske oppdrag lære seg arbeidsflyten i utviklingen av grafiske objekt for tredimensjonale spill. 
​

7,5 studiepoeng (Stockholms Universitet)
+ 
Praktiske prosjekter m/kursbevis og

​referanse fra prosjekt/bedrift.
Emnebeskrivelse Stockholms Universitet

5

Hovedprosjekt
(12 uker)
Oppstart 26. mars 2018


Hovedprosjekt i team - der alle ferdigheter anvendes for å designe og produsere et mobilspill. Prosjektet produseres i samarbeid med en oppdragsgiver (bedrift) og Stockholms Universitet - i et spesifikt team og med et tydelig mål for produktet og fokus på användarvänlighet. 


7,5 studiepoeng (Stockholms Universitet)
+ 
Praktiske prosjekter m/kursbevis og

​referanse fra prosjekt/bedrift.
Emnebeskrivelse Stockholms Universitet

Detaljer og hvordan du kan bli med:

Kursene i programmet
• Introduksjon til spillutvikling
​(8 uker)

• 3D-modellering (10 uker)
• Programmering (10 uker)
• Lyd, bilde og animasjon (4 uker)
• Hovedprosjekt (12 uker)
Opptakskrav
• Digital kompetanse
 ​• Lidenskap!

Pris
Kr. 62.500

Akreditering
• Kursbevis
• Referanser fra prosjekt og bedrifter

•  30 studiepoeng
​ Stockholms Universitet


​


​Kunnskapstrening IT • Stockholms Universitet
Martin Adolfsson: Bästa möjliga miljö för inlärning och samarbete
Arbeidsform
• Teamarbeid (alle ukedager)
• Studier (forelesninger, tutorials og itteratur - individuelt og i grupper)
• Faglig veiledning og coaching i praktiske prosjekt og oppdrag.


Organisering:
• Webbasert
​(LIVE - delta fra din egen desk)


Forelesninger, fagstoff & akreditering 
• Stockholms Universitet

Praktiske prosjekt:
• IT-bedrifter

Faglige veiledere & eksperter
Coacher & mentorer
Jeg ønsker å delta på årskurset i spillutvikling
(oppstart 12. september 2017)
Send meg søknadsinformasjon!
Informasjonskanal for Spillutvikling årskurs

Team

Picture
Fagansvarlig Kunnskapsstrening IT
Martin Adolfsson
Picture
Leder Spillprogrammet, Stockholms Universitet:
​David Söderström

Picture
Prosjektleder Kunnskapstrening IT
Lars Utstøl
Coacher
  • Hanne Paulsrud (team)
  • Astrid Høgmo (team)
  • Sidsel Haugen (personlig)

Faglige veiledere
  • Martin Adolfsson
  • David Söderström

​Mentorer
  • Prof Arne Krokan (NTNU)
  • ​Henriette Myrlund (spillutvikler)
Kunnskapstrening IT
Telefon: 416 13301


Picture
Organisasjonsnr: 919 156 791
​
Bedriftsnummer: 919 217 235 (For NAV)
Kontonr:
4750.67.23287
​Mail: post@kunnskapstrening.no
​
​Telefon: 416 13301

  • Hjem
  • Nyheter
  • Tilbud
    • Årskurs i spillutvikling 2021
    • 3D-modellering
    • 3D & Unity - Smart kyst
    • Individuelt program
  • Samfunnsløftet