SPILLUTVIKLING - ÅRSPROGRAM
Dype ferdigheter og fremtidens arbeidsmetodikk.
FREMTIDENS LÆRING OG ARBEIDSMETODIKK
En helt ny opplevelse av kompetansebygging: • Ny dybdekunnskap på fagområder som fremtidens samfunn etterspør og som en voksende spillbransje trenger. • Læring i fart med skarpe oppdrag og praktiske prosjekter fra bedrifter og samfunn. • På lag med eksperter, veiledere, næringsliv og coacher, Hver dag - gjennom hele året. Et vibrerende og kreativt fellesskap (som du deltar i fra hvor du vil), |
PROGRAMMÅL
|
De enkelte kursene i programmet
1Introduksjon til
spillutvikling (8 uker) Oppstart 12. september 2017 Introduserer spillutviklingens ulike områder og omsetter teori i praksis - gjennom et prosjektarbeid der deltakerne anvender spillmotoren Unity for å utvikle et produkt til bestiller (bedrift). 7,5 studiepoeng (Stockholms Universitet) + Praktiske prosjekter m/kursbevis og referanse fra prosjekt/bedrift. Emnebeskrivelse Stockholms Universitet |
2Programmering
(10 uker) Oppstart 6. desember 2017 Med objektorientert programmering (Java) lærer man seg grunnleggende prinsipper innen imperativ og objektorientert programmering. 7,5 studiepoeng (Stockholms Universitet) + Praktiske prosjekter m/kursbevis og referanse fra prosjekt/bedrift. Emnebeskrivelse Stockholms Universitet |
3Lyd, bilde og animasjon
(4 uker) Gjennomgående Eksempler fra spillhistorien på hvordan lyd, bilde og animasjon anvendes innen spilldesign. Detakerne får skape egne produksjoner. Denne modulen går parallelt med andre moduler - og integreres i pågående prosjekter. Praktiske prosjekter m/kursbevis og referanse fra prosjekt/bedrift. |
43D-Modellering
(8 uker) Oppstart 29. februar 2018 Introduserer 3D-modellering, UV-mapning, teksturering, rendering og animasjon. Deltakerne får gjennom praktiske oppdrag lære seg arbeidsflyten i utviklingen av grafiske objekt for tredimensjonale spill. 7,5 studiepoeng (Stockholms Universitet) + Praktiske prosjekter m/kursbevis og referanse fra prosjekt/bedrift. Emnebeskrivelse Stockholms Universitet |
5Hovedprosjekt
(12 uker) Oppstart 26. mars 2018 Hovedprosjekt i team - der alle ferdigheter anvendes for å designe og produsere et mobilspill. Prosjektet produseres i samarbeid med en oppdragsgiver (bedrift) og Stockholms Universitet - i et spesifikt team og med et tydelig mål for produktet og fokus på användarvänlighet. 7,5 studiepoeng (Stockholms Universitet) + Praktiske prosjekter m/kursbevis og referanse fra prosjekt/bedrift. Emnebeskrivelse Stockholms Universitet |