Concept Art
|
Digital kunst
|
UI og UX design
|
Alle får sitt eget utviklingsrom
Julia Lundgren er utdannet ved Konstfack i Stockholm og er fagansvarlig for Digital Art og Art-guilden. Illustrasjon og tegning til spill er kanskje Julia’s største driv. Talenter setter stor pris på Julias kunnskap og engasjement i forhold til kunstnerlige uttrykk og hennes evne til å se personlige egenskaper hos talentene.
For Julia er det viktig at alle får starte der de er og utfolde seg i det tempoet som passer for akkurat dem. - Vi går gjennom ulike teknikker innen for eksempel digital illustrasjon, pixel art, animasjon og digitale program som Krita, Adobe Photoshop och Aseprite. Hvilke områder vi starter med, er avhengig av talentene som deltar. Vi forsøker alltid tilpasse innhold til deltakers interesser. Talentene er på ulike nivåer - det gjør at de også kan inspirere, hjelpe og lære av hverandre. Vi jobber også med prosjekter som gjøres i samarbeid med bedrifter og gjør ting i lag med talentene som utvikler seg innen 3D og spillutvikling, forteller Julia Lundgren. |
Hvordan få fram liv og personlighet i en Pixel Art karakterer?
Det krever kompetanse til å visualisere og tekniske ferdigheter til å fremstille animasjoner i et dataprogram.
Et samspill av kreativitet og håndtverk.
Andreas Helle (fra Brattvåg i Møre og Romsdal) har skapt denne karakteren. Gitt en virkelig person en digital personlighet. Karakteren blir en av hovedpersonene i formidlingen av den utrolige historien om Matmora - et historisk gruvesamfunn i Lofoten. En historie du vil finne på websider, i dataspill og på interaktive intallasjoner.