Virtual Reality - Dataspill - Simulering
Årskurs i spillutvikling (6. september 2018 - 20. juni 2019). PRIS: Kr. 62.500
|
Kurset gis i samarbeid med Stockholms Universitet (Kista) - et ledende universitet i Europa innen spillutvikling og interaksjonsdesign.
|
Innhold og mål:
|
|
Årskursets delemner
1Introduksjon til
spillutvikling (8 uker) Oppstart 6. september 2018 Introduserer spillutviklingens ulike områder og omsetter teori i praksis - gjennom et prosjektarbeid der deltakerne anvender spillmotoren Unity for å utvikle et produkt til bestiller (bedrift). 7,5 studiepoeng (Stockholms Universitet) + Praktiske prosjekter m/kursbevis og referanse fra prosjekt/bedrift. Emnebeskrivelse Stockholms Universitet |
2Programmering
(10 uker) Oppstart 6.november 2018 Med objektorientert programmering (Java) lærer man seg grunnleggende prinsipper innen imperativ og objektorientert programmering. 7,5 studiepoeng (Stockholms Universitet) + Praktiske prosjekter m/kursbevis og referanse fra prosjekt/bedrift. Emnebeskrivelse Stockholms Universitet |
3Lyd, bilde og animasjon
(4 uker) Gjennomgående Eksempler fra spillhistorien på hvordan lyd, bilde og animasjon anvendes innen spilldesign. Detakerne får skape egne produksjoner. Denne modulen går parallelt med andre moduler - og integreres i pågående prosjekter. Praktiske prosjekter m/kursbevis og referanse fra prosjekt/bedrift. |
43D-Modellering
(8 uker) Oppstart 22. januar 2019 Introduserer 3D-modellering, UV-mapning, teksturering, rendering og animasjon. Deltakerne får gjennom praktiske oppdrag lære seg arbeidsflyten i utviklingen av grafiske objekt for tredimensjonale spill. 7,5 studiepoeng (Stockholms Universitet) + Praktiske prosjekter m/kursbevis og referanse fra prosjekt/bedrift. Emnebeskrivelse Stockholms Universitet |
5Hovedprosjekt
(12 uker) Oppstart 20. mars 2019 Hovedprosjekt i team - der alle ferdigheter anvendes for å designe og produsere et mobilspill. Prosjektet produseres i samarbeid med en oppdragsgiver (bedrift) og Stockholms Universitet - i et spesifikt team og med et tydelig mål for produktet og fokus på användarvänlighet. 7,5 studiepoeng (Stockholms Universitet) + Praktiske prosjekter m/kursbevis og referanse fra prosjekt/bedrift. Emnebeskrivelse Stockholms Universitet |